Apa itu Bitcoin dan Mengapa anda perlu memiliki Bitcoin?

 

 Apa kata mereka yang BOLEH DIPERCAYAI mengenai BITCOIN?

beli bitcoin malaysia, beli mesin bitcoin, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, buat duit dengan bitcoin dari rumah, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, mesin bitcoin, mining sendiri bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, apa itu bitcoin

 

MALAY VERSION

Ya! Masih ramai yang tidak tahu apa itu Bitcoin? Bitcoin merupakan satu bentuk mata wang digital dan ianya dicipta dan digunakan secara elektronik. Yang lebih utama adalah bitcoin tiada siapa yang mengawalnya. Bitcoin tidak dicetak, seperti Dolar, Euro atau Ringgit Malaysia. Bitcoin yang dihasilkan oleh manusia menggunakan mesin komputer (mining machine) di seluruh dunia, dengan menggunakan perisian untuk menyelesaikan masalah matematik.

Ia adalah contoh pertama kategori wang yang semakin banyak dikenali sebagai cryptocurrency.

Apa yang menjadikan bitcoin berbeza daripada mata wang biasa?

Bitcoin boleh digunakan untuk membeli barang-barang elektronik. Dari segi ini, ia sama seperti Dolar, euro, atau Ringgit Malaysia konvensional, yang turut diniagakan secara digital.

Walau bagaimanapun, ciri-ciri Bitcoin lebih istimewa berbanding dengan wang konvensional,  adalah bahawa ia tiada institusi (decentralized). Tiada institusi tunggal mengawal rangkaian Bitcoin. Ini membuatkan sesetengah orang selesa & selamat dengan bitcoinkerana ia bermakna bahawa bank yang besar tidak dapat mengawal wang mereka.Ini yang membuatkan bitcoin sangat istimewa dikalangan penggemar matawang digital.

Siapa yang mencipta Bitcoin?

Seorang software developer yang dipanggil Satoshi Nakamoto mencadangkan Bitcoin, dimana ianya merupakan sistem pembayaran elektronik berdasarkan matematik. Idea ini adalah untuk menghasilkan mata wang yang tidak dikawal mana-mana kerajaan pusat, transaksi secara elektronik, kepantasan transaksi serta-merta, dengan bayaran transaksi yang sangat rendah.

Siapa yang mencetak Bitcoin?

Tiada sesiapa. Mata wang ini tiada fizikal dan tidak dicetak oleh bank pusat yang tidak dipertanggungjawapkan kepada masyarakat, dan membuat peraturan sendiri. Bank-bank hanya boleh menghasilkan lebih banyak wang untuk menampung hutang negara, sekali gus menjatuhkan nilai mata wang mereka.

Sebaliknya, Bitcoin dicipta secara digital, oleh komuniti masyarakat yang sesiapa sahaja boleh menyertainya. Bitcoins boleh ‘dilombong’ (mined), dengan menggunakan kuasa pengkomputeran dalam agihan rangkaian. Rangkaian ini juga memproses transaksi yang dibuat dengan mata wang maya, berkesan menjadikan Bitcoin rangkaian pembayaran sendiri.

Jadi anda tidak boleh menambah Bitcoins tanpa had?

Betul. Protokol Bitcoin – peraturan yang membuat Bitcoin berjalan- dinyatakan bahawa hanya 21 juta bitcoins boleh diwujudkan oleh pelombong (miner). Walau bagaimanapun, Coin ini boleh dibahagikan kepada bahagian yang lebih kecil (jumlah dibahagikan yang paling kecil adalah 100,000,000 Bitcoin
dan dipanggil ‘Satoshi’, dipanggil sempena pengasas Bitcoin).

Bitcoin berasaskan oleh apa?

Mata wang konvensional telah diasaskan kepada emas atau perak. Secara teorinya, anda tahu bahawa jika anda menyerahkan duit Ringgit Malaysia atau Dolar di bank, anda boleh mendapatkan beberapa emas kembali (walaupun ianya tidak digalakkan secara praktikal). Tetapi Bitcoin tidak berdasarkan emas; ia berdasarkan rumusan matematik.

Di seluruh dunia, orang yang menggunakan perisian program yang mengikuti formula rumusan matematik untuk menghasilkan Bitcoin.

Bitcoin nie sebenarnya VALID/LAKU Untuk kita beli barang nanti?

Saya xsuka sembang banyak daripada memberi fakta sebenar kepada anda yang menjumpai blog mining mesin bitcoin dari rumah ini….korang tengok sendiri info dibawah ini dan nilaikan sendiri…

dan lagi fakta menarik untuk korang tau pasal potensi bitcoin ini dimasa hadapan….

Adakah bitcoin salah satu method PONZI SCHEME yang korang masih fikir-fikirkan tue?

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah

 

ENGLISH VERSION

What is Bitcoin? The Things to Know About

For those who are not aware and still asking what Bitcoin is all about? Basically, Bitcoin is a popular form of digital currency, held, and created electronically. Government has no control over it. Also, Bitcoins are not printed, like euros and dollars. But they are actually produced by people and increasingly businesses using software as well as running computers all over the world that solve mathematical issues. Additionally, Bitcoin is the first example of a fast growing category of money known and commonly referred to as cryptocurrency.

To better understand what is Bitcoin? Here are other essential things that you should know about it:

bitcoin, bitcoin malaysia, bitcoin mining malaysia, crypto mining, crypto mining malaysia, mining machine, jual beli bitcoin, beli mesin mining, bitclubnetwork, buat duit dengan bitcoin, duit bitcoin, lombong bitcoin

Bitcoin- What makes it different from other normal currencies?

If we all know, Bitcoin can be often used to purchase things electronically. Since, it is like conventional yen, euros and dollars, which are also transacted digitally. However, in some parts, unlike the normal currencies, it has unique characteristics and what makes it different from conventional money is that it is “decentralized”. In connection to that, no single companies/ institutions control the network for Bitcoin. This only means that it puts people at ease, especially because that even a large bank cannot control their money.

From what actually Bitcoin is based on?

If you will try to observe, several conventional money has been based on silver and gold. Ideally, you knew that if you give over a dollar at the bank, you may expect or could get some gold back, but this did not actually work in practice.

Bitcoin is not exactly based on silver or gold, just like conventional currency; instead it is actually based on mathematics. Why in mathematics? Around different countries in different parts of the world, people are already using software programs that follow a certain formula based on mathematics to produce and make bitcoin. If you want to know what this mathematical formula is being used, you can check it, because it is freely available. Also, the software program is freely available and open source. This only means that those who want to check it, can therefore look t at it to ensure and know that it works the way it should be.

Bitcoin Characteristics

Unlike conventional currency, bitcoin has several essential features that set it apart and thus make it valuable. Here are as follows:

It is non-repudiable. When your bitcoin is being sent, there is no way to get them back, unless the one who was able to receive it returns it to you.
It is fast. Why bitcoin is fast? Because you can send money from anywhere and in just a minute, it will then quickly arrive especially as soon as the bitcoin network processes the money.
It is easy to set up. In conventional banks, it makes you jump through many processes for you to open and have only your account. But in bitcoin, you can easily set up your bitcoin address for only seconds without jumping any through hoops, like answering questions. There is no fee that one needs to pay.

Other characteristics are:

  • It is decentralized
  • Bitcoin is completely transparent
  • Transaction fees are miniscule
  • It is anonymous

What is bitcoin? To this question, the above information is the answer. This does not only describe what bitcoin is, but also give you additional information that you should know about bitcoin.

 

 

Advertisements

Betul Ke Bitcoin Nie Boleh Buat Duit Dari Rumah Jer?

Saya xkan cerita panjang sebab nanti korang ingat saya nak SCAM korang!

Scam tue cara orang takde TELO jek…makan duit haram…bila website close 1001 alasan diberi…ayat paling best…dah takde rezeki kita lagi nak buat macam mana….BNM busuk hati pi kacau skim kita….HAHAHA!!!!

beli bitcoin malaysia, beli mesin bitcoin, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, buat duit dengan bitcoin dari rumah, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, mesin bitcoin, mining sendiri bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, apa itu bitcoin

Kenal kan BILL GATES? Kalo yang mention pasal bitcoin nie pak man telo takkan saya nak promote dengan korang punya… 😀

w apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, beli mesin bitcoin, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, buat duit dengan bitcoin dari rumah, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, mesin bitcoin, mining sendiri bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, beli mesin bitcoin, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, buat duit dengan bitcoin dari rumah, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, mesin bitcoin, mining sendiri bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, beli mesin bitcoin, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, buat duit dengan bitcoin dari rumah, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, mesin bitcoin, mining sendiri bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, beli mesin bitcoin, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, buat duit dengan bitcoin dari rumah, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, mesin bitcoin, mining sendiri bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, beli mesin bitcoin, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, buat duit dengan bitcoin dari rumah, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, mesin bitcoin, mining sendiri bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, beli mesin bitcoin, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, buat duit dengan bitcoin dari rumah, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, mesin bitcoin, mining sendiri bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin

 

Amacam…kalo betul BITCOIN nie scam tak begitu banyak berita dalam dan luar negara nie beb….Yang dah jutawan dengan matawang digital – bitcoin nie dah ramai dah…. :P.

Dan yang paling syok baru-baru ni ada viral pasal makan nasi kerabu tak bayar dengan RM tapi bayar dengan bicoin…ajer PENIPU  betul laa bitcoin nie…. 😀

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin

Haha! Pasni makan roti canai kedai mamak pon silap2 kena caj dengan BITCOIN bukan RM lagi….

Next info seterusnya adalah..betul ke boleh mining @ gali bitcoin sendiri hanya dari rumah? Jawapannya adalah….BETUL!!!!

 apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah

P/S: Contoh diatas adalah mesin bitcoin Antminer S9 14TH beserta PSU yang dibeli dari luar negara….Pi riki-riki dengan market luar berapa sebiji mesin ini kalo READY STOCK…bukan PRE ORDER YER!!!!!

p/s: Punya laa bijak ini budak…2011 kenal dah bitcoin…saya kenal bitcoin 2016….korang kenal bitcoin bila pula?Tak kenal maka tak cinta dengan BITCOIN…. 😀

SUDAHKAH ANDA BERSEDIA UNTUK GALI @ MINING BITCOIN DARI RUMAH ANDA SENDIRI? ELAKKAN DIRI ANDA DARI TERJERAT DENGAN SKIM MERAPU BITCOIN DI LUAR SANA….LEBIH-LEBIH LAGI YANG CAKAP ADA DILUAR NEGARA…BERAPA JUTA KALI NAK KENA KELENTONG HAAA!!!!! SKIM MENGARUT BITCOIN KAT LUAR TUE HANYA NAK SEBAT DUIT KORANG JEK…TAK PERCAYA? TUNGGU BILA BUNGKUS NANTI YERR!!!!!

 

Berapa Banyak HASIL BITCOIN Boleh Dikutip Dari Mesin Haaa??

Sebelum ker info seterusnya…korang tonton dulu video nie baru korang rasa tak sabar-sabar nak kena ada BITCOIN sekarang juga!!!!!

beli bitcoin malaysia, beli mesin bitcoin, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, buat duit dengan bitcoin dari rumah, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, mesin bitcoin, mining sendiri bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, apa itu bitcoin

p/s: Budak 15thn nie punya bijak kenal BITCOIN awal berbanding saya dan anda semua….budak-budak kita 15thn buat apa?tak dengan telefon bimbit berwassap luar dalam @ dengan moto preng2 malam2 jadi rempit…. adoiii!!!!

Agak-agak berapa banyak boleh dapat bitcoin dari sebiji mesin? Jawapannya – MESIN BANYAK, BANYAK LAA BITCOIN SEBAB SEKARANG DIFFICULTY SEMAKIN TINGGI YER!!! Kalo 1 biji jek mesin faham-faham sendiri laa yerr… 🙂

Analogi mudah – DUIT DOWNPAYMENT KERETA BOLEH BELI ALZA JEK TAPI CITA-CITA NAK BELI SKYLINE…LOGIK KER?

Tapi….

Dari TIADA LANGSUNG mesin untuk mining sendiri bitcoin dari rumah…mana lagi baik??? Nah! tengok anda ciput dari hasil mining bitcoin sendiri dari rumah yer……

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah

Ini contoh kira-kira hasil bitcoin dari contoh mesin Antminer S9 yang ditunjukan diatas tadi dari :

1 – ALLCOMP BITCOIN CALCULATOR

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah

2 – NICEHASH PROFITABILITY CALCULATOR

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah

Yang ini pula stats miner status dari mesin yang kami ada ( Untuk contoh dibawah ini adalah mesin Antminer S9 14TH ) :

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah

Kang cakap ada mesin mining sendiri tapi takde stats miner kan….cer kome yang masuk skim bitcoin merapu tanya upline korang tue bleh tak saya nak tengok stats mesin yang saya masuk pakej RM XXXXXXX tue…. 😀

Kalo geng marhaen real mining mesin paling cikai pon dierorg boleh bagi beb…

Sekarang korang yang masuk skim bitcoin yang sampai belas hingga ratus ribu ringgit takat boleh tengok system wallets, DLL jek laa… dan kalo bleh tanya ngan upline korang bleh tak nak melawat tapak mesin beratus ribu ringgit tue… 😀

p/s: SAYA TAK PAKSA ANDA UNTUK PERCAYA KATA-KATA GENG MARHAEN MINER KECIL-KECILAN MACAM SAYA NIE….Terpulang pada korang masih nak kekal dengan situasi yang sama…masing2 tetap ada risiko masing cuma risiko real mining dengan mesin sendiri dari rumah JAUH LEBIH KECIL berbanding anda yang modal sampai RIBUAN RIBU RINGGIT tue…bila website close apa kome nak explain dengan ipar duai, kawan karib, janda korang, sepupu sepapat… fikir-fikirkanlah

Alrite! Tunggu next info cara untuk beli mesin bitcoin pada HARGA MAMPU MILIK – Tak murah sangat sebab kami bukan scammer, Tak mahal sangat sebab kami bukan AHLONG – tapi harga yang sedang-sedang saja…. 😀 Stay tuned!!!

p/s: Blog mining bitcoin dari rumah ini akan fokus pada hasil galian @ mining yang betul-betul PROVEN baru kami akan buka JUALAN untuk MESIN BITCOIN ini. Ingat…!!!! Kami bukan SCAMMER @ AHLONG tapi geng MARHAEN bitcoin yang nak sama-sama dengan anda untuk mencapai kebebasan kewangan jangka panjang dengan matawang BITCOIN ini!

 

Contoh Hasil Terkumpul Mining dan Pendapatan Harian Bitcoin Dari Rumah

Dibawah ini adalah antara hasil mining terkumpul dan pendapatan harian dari mesin bitcoin yang dijana dari rumah jek….

p/s: pendapatan dan hasil terkumpul adalah berbeza setiap hari bergantung pada harga btc semasa… dan yang syok sekarang semakin meningkat sehingga mencecah 1BTC=RM26K setakat awal nov 2017 nie yer!!!!

p/p/s: Post ini akan diupdate sebulan sekali untuk anda lihat berapa hasil mining terkumpul dan pendapatan harian dari mesin bitcoin sendiri yang dijana dari rumah jek!!!!

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah, hasil mesin mining bitcoin dari rumah,

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah, hasil mesin mining bitcoin dari rumah,

Tak tau nak cakap macam mana lagi…tak perlu fikir apa yang saya tunjukan diatas ini..tapi renungkan kata-kata motivasi dibawah ini dari JACK MA – PENGASAS ALIBABA

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah

Lagi lambat anda bermula gali @mining bitcoin dari mesin anda sendiri di rumah, anda akan terus kerugian….

Harga BTC semakin naik sehingga mencecah RM25K untuk setiap 1BTC setakat november 2017….

Tak mampu nak bermula dengan mesin bitcoin, mula dengan beli bitcoin sket-sket dari info link diatas blog ini…

 

MESIN MINING BITCOIN DARI RUMAH JER – BUKAN DIMANA ANDA BERMULA TETAPI DIMANA ANDA BERAKHIR…!!!!!

 

What is Bitcoin Mining

beli bitcoin malaysia, beli mesin bitcoin, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, buat duit dengan bitcoin dari rumah, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, mesin bitcoin, mining sendiri bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, apa itu bitcoin

Have you ever asked yourself what Bitcoin mining is and where it all came from? As a beginner, you could get started with this Bitcoins devoid of understanding all the technical information.

By the time you have already installed Bitcoin wallet into your mobile phone or computer, it will produce your first ever Bitcoin address, at the same time you can produce more if you need one.

Bitcoin mining is the kind of processing of transactions within the digital currency system, by which the records of the present Bitcoin transactions, widely known as blocks are included to the record of previous transactions, referred as blocked chain.

So what is Bitcoin Mining really?

bitcoin, bitcoin malaysia, bitcoin mining malaysia, crypto mining, crypto mining malaysia, mining machine, jual beli bitcoin, beli mesin mining, bitclubnetwork, buat duit dengan bitcoin, duit bitcoin, lombong bitcoin

The signed record of the transactions is referred as Bitcoin, beginning with its creation. Further, the block was encrypted hash proof of work, crafted in a compute-intensive procedure. All miners make use of this software, which get access their processing ability to fix transaction-related calculations. In response, they are given a certain amount of Bitcoins every block. The block chain stops attempts to use a Bitcoin over once – or else the digital currency can be counterfeited with copy and paste.

In the beginning, what is Bitcoin mining was performed on the CPU of those individual computers, along with greater speed and more cores that results to more profitability. On top of that, the system was becoming dominated by those multi-graphic card system, filed-programmable gate arrays and application-specific integrated circuits in the attempt to get more hashes with least electrical power usage.

Because of the fast escalation, it was becoming harder for potential new miners to begin and flourish. This changeable difficulty is one of the intentional mechanisms constructed to avoid inflation. In order to get around that issue, people frequently work within mining pools.

Asking what is Bitcoin mining typically began with small organizations and people mining. At this time, startups can be allowed with a single high-end gaming system. At present, however, bigger mining organization may spend hundreds of thousands on specialized, high performance computer.

On the other hand, on the malware world, there is one of the more common threats in the mining, and that is botnet infections by which user system mine for the Bitcoin devoid of the knowledge of the owner. Further, funds are being channeled to the master of the botnet.

Bitcoin and the Present

Today, Bitcoin is becoming a new currency, at the same time it run on a peer-to-peer system. What is Bitcoin mining is becoming tougher over time in order to direct limitations in the supply. This is called as “high performance computing problem” and therefore is best fixed with hardware, which is especially created for that purpose.

Apart from uncovering the Bitcoins that carries its own reward, Bitcoin miners have other incentive; specifically the cost they can gather for transactions in the part of the users. Thus, they are encouraged to put transactions on their block.

This turn out to be more essential as the challenge and difficulty in generating new Bitcoin continues to increase. Bitcoin mining is innovative and it’s clear why so many individual are excited about Bitcoins.

Panduan Setup Beserta Video Mesin Mining Bitcoin

beli bitcoin malaysia, beli mesin bitcoin, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, buat duit dengan bitcoin dari rumah, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, mesin bitcoin, mining sendiri bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, apa itu bitcoin

Dibawah ini saya compile dan kongsikan panduan setup mesin bitcoin beserta video kepada mereka yang baru untuk mining mesin bitcoin korang dari rumah. Contoh mesin dibawah ini adalah Antminer S9 punya version. Simple and semudah A-B-C jek beb…. 😛

* Mesin yang digunapakai oleh bitclubnetwork untuk mining bitcoin di luar negara…sekarang anda pakai dekat depan mata anda jek…mana lagi best buat profit… 😛

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah, hasil mesin mining bitcoin dari rumah, setup mesin bitcoin, panduan mesin bitcoin, teknik mesin bitcoin tutorial setup mesin bitcoin

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah, hasil mesin mining bitcoin dari rumah, setup mesin bitcoin, panduan mesin bitcoin, teknik mesin bitcoin tutorial setup mesin bitcoin

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah, hasil mesin mining bitcoin dari rumah, setup mesin bitcoin, panduan mesin bitcoin, teknik mesin bitcoin tutorial setup mesin bitcoin

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah, hasil mesin mining bitcoin dari rumah, setup mesin bitcoin, panduan mesin bitcoin, teknik mesin bitcoin tutorial setup mesin bitcoin

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah, hasil mesin mining bitcoin dari rumah, setup mesin bitcoin, panduan mesin bitcoin, teknik mesin bitcoin tutorial setup mesin bitcoin

apa itu bitcoin, beli bitcoin malaysia, bitcoin malaysia, buat duit dengan bitcoin, cara untuk beli bitcoin, ciri ciri bitcoin, kerja dari rumah dengan mesin bitcoin, siapa yang mencipta bitcoin, mining sendiri bitcoin dari rumah, mesin bitcoin di rumah, hasil mesin mining bitcoin dari rumah, setup mesin bitcoin, panduan mesin bitcoin, teknik mesin bitcoin tutorial setup mesin bitcoin

Dibawah ini pula panduan video untuk setup mesin antminer S9 nie….